In de onderbouw werken we met leerlijnen die kinderen uitdagen om zich optimaal te ontwikkelen. Zo krijgen kinderen in de onderbouw de mogelijkheid om zich in hun eigen tempo te ontwikkelen. En daardoor kunnen kinderen versneld of vertraagd de groepen 1 t/m 3 doorlopen. Daarnaast kunnen individuele leerlijnen voor kinderen worden uitgezet die in sommige gevallen methode-overstijgend zijn. Er wordt dan voor deze kinderen een ontwikkelingsperspectief opgesteld.

In de groepen 3 t/m 8 werken we met eigentijdse methodes die natuurlijk voldoen aan de kerndoelen. Al onze methodes zetten we adaptief in om tegemoet te komen aan verschillen tussen kinderen.

Thematisch werken in de groepen 1/2

De onderbouw werkt thematisch. Dit houdt in dat ongeveer elke 6 weken een ander thema centraal staat. De thema’s worden voorbereid door de leerkrachten uit de groepen 1/2. In het aanbod wordt standaard ook materiaal voor de meer begaafde kleuter opgenomen.

Methodes in de groepen 3 t/m 8

In de groepen 3 t/m 8 wordt gewerkt met eigentijdse methodes. De methodes worden met regelmaat vervangen zodat zij tegemoetkomen aan het onderwijs in de huidige tijd. We werken op Lea Dasberg met de volgende methodes:

  • Aanvankelijk lezen gr. 3 - Veilig leren lezen, Kim versie
  • technisch Lezen - Blink lezen gr. 4 t/m 8
  • Begrijpend lezen - Blink lezen gr. 4 t/m 8
  • Studerend lezen - Blink lezen gr. 6 t/m 8
  • Rekenen gr. 3 t/m 8 - Wereld in getallen versie 5
  • Taal gr. 4 t/m 8 - Taaljacht versie 4
  • Wereldoriëntatie - Blink Wereld (geïntegreerd) (gr. 3 t/m 8)